הנגשת אולמות אירועים לעיוורים

אולמות אירועים מכילים מדי יום ביומו מאות אורחים – וכמה מהם יהיו בוודאות עיוורים

באולם אירועים, מתקיימים מדי יום ביומו אירועים שונים, החל בחתונות וכלה בימי הולדת, ברי ובנות מצווה וכדומה. משום כך, לא מוגזם להגיד שבכל שבוע ישנו באולם אירועים ממוצע מאות אנשים, מה שהופך את כמות האנשים הזאת לעשרות ומאות אלפים מדי שנה. בכמות עצומה כזו של אנשים, סטטיסטית כמעט בטוח שחלק מסוים מהאורחים המגיעים לאולם האירועים מדי שנה יהיו עיוורים. עיוורון הוא מצב לא פשוט מבחינת הנגשת מקומות שונים ומרחבים ציבוריים – אך מדובר בהשקעה שהיא הכרחית עבור אותם אורחים, ובאולם אירועים חובה להשקיע בהנגשה שכזו. איך עושים זאת? ננסה להסביר זאת בצורה עמוקה יותר.

נגישות לעיוורים

כיצד ניתן להנגיש אולמות אירועים עבור עיוורים? באילו מוצרים כדאי להשקיע?

  • משטחים לעיוורים – ישנם משטחים מיוחדים, שניתן להתקין במרחבים שונים כולל באולמות אירועים, ומשמשים בצורה נוחה ואיכותית ביותר עבור הנגשת מקומות ציבוריים לעיוורים. משטחים אלה למעשה משמשים כמשטחי אזהרה לעיוור שהולך עם מקל ההליכה – בכדי שידע שהוא נמצא בכניסה או ביציאה, שהוא מתקרב לקיר או כל דבר דומה. זהו מוצר בסיסי וחשוב מאין כמותו עבור הנגשה של מרחב ציבורי לעיוורים, וכדאי לבחון אפשרויות שכאלה – שלא תפגענה ביופי האסתטי של אולם האירועים.
  • נגישות במרחבים ציבוריים – ישנם לא מעט מקומות בהם העיוור עשוי להזדקק לסיוע נגישות בדמות כיתוב ברייל. מרחבים אלה יכולים להיות, לדוגמה, שירותים או ברזים, וכן מרכיבים כמו קופסאות צ'קים ומתנות. בכל מקרה, אולם אירועים שבו מותאמים כיתובים שונים גם עבור כתב ברייל לעיוורים הוא אולם שמשדר נגישות, וזוהי השקעה מינורית מאוד לעומת ההשפעה שיכולה להיות לה על האורח העיוור.

הנגשת מרחבים שונים לעיוורים היא לא רק הכרחית – בראש ובראשונה היא מוסרית

כאמור, ברמה העקרונית, עבור אירוע שבו צריכים להשתתף גם אורחים עיוורים – ברור שיש צורך באולם אירועים שמתאים להנגשת מקומות שונים לעיוורים. עם זאת, ההנגשה הזאת לא צריכה להתבצע משום שמדובר בהשקעה כלכלית חכמה והכרחית – אלא משום שמדובר בהשקעה מוסרית חשובה בהנגשת המרחבים הציבוריים השונים בחיים שלנו לעיוורים.

באדיבות חברת הדסק, נגישות לעיוורים ולנכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *