רגע לפני החופה – ברכת כלה

 

באמת שהכלות שלנו מיוחדות. כלות רבות קוראות ברכת כלה לפני כניסתן לחופה. הצורך הזה מגיע כניראה מהניצוץ היהודי שקיים בלב. כלות רבות לא מותרות על ברכת הכלה למרות שהברכה אינה חובה ונועדה לבטא את הרצון להיכנס לחופה עם בחיר ליבה.

ברכת כלה

מהיכן נובע המנהג?

ברכת כלה וגם ברכת החתן הינם ברכות הנועדות לבקש מחילה על כל העוונות וביום החופה לקבל טוהר וקידושין. בכל נוסח של ברכת כלה ניתן למצוא את הפסוק המבקש מחילה ביום החופה. מנהג הקראת ברכת הכלה מוקפד ומושרש בכל דור ולכן מתגלה בפני הכלות החדשות כל פעם מחדש. יחד עם זאת קיימים מספר סוגי נוסחים לבחירת הכלה, לכל נוסח ברכת כלה יש את השינויים שלו והייחודיות שלו אך כול ברכות הכלה מתאימות כאחד.

ברכת כלה בכתב או מוקלטת?

ראשית חשוב לציין שניתן לעשות גם ברכת כלה בכתב וגם ברכת כלה מוקלטת. ברוב המקרים ברכת כלה מוקלטת נועדה להשמעה לקהל העוטף את הכלה והחתן בכדי לשתף ובכדי להתרגש יחד עם הזוג.
ברכת כלה כתובה נועדה להשאיר מזכרת אצל הכלה גם לאחר החתונה ולכן מרבית בנות ישראל לא מותרות על ברכת הכלה הכתובה ואף מעצבות אותה לתליה על הקיר או הנחת ברכת הכלה במקום מיוחד לה. ברכת כלה כתובה הינה מוחשית ויוצרת ערך סנטימנטלי.

אלו ברכות נוספות יש?

יש ברכת חתן בדומה לברכת הכלה יש ברכה עבור החתן לפני כניסתו לחופה, ברוב המקרים שומרי המסורת אינם נוהגים לקרוא ברכה זו אולי זה נובע מחוסר הידיעה על קיומה.
בנוסף ישנם ברכה גם לאמהות של החתן והכלה טרם כניסתם לחופה, ברכות אלו מנוסחות בהתאם למי שקוראת את ברכת הכלה. ברכת חתן וברכת האמהות פחות פופולריות לעומת ברכת הכלה שהיא הפופולרית והנפוצה ביותר מבין הברכות. ברכת כלה נאמרת כמעט לפני כל ברית נישואין לעומת האחרות.

היכן ניתן להשיג ברכת כלה?

ברכות כלה ניתן להזמין באתרי האינטרנט השונים, חלק מהאתרים מספקים ברכות כלה מעוצבות ובהתאמה אישית עם שמות החתן והכלה כבר בפנים. ניתן לעיין בנוסחים השונים באתרים אלו ולבחור את הנוסח המתאים ביותר. תהליך הזמנת ברכת כלה לרוב הוא פשוט וקל ותוך מספר שעות ברכת הכלה יוצאת אליכם במשלוח עד הבית או שפשוט תאספו אותה מבית העסק.
טווח המחירים נע בין 100 ₪ ל- 300 ₪ תלוי בסוג החומר (עור, קאפה, יציקת פוליאסטר וכו').

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *