עד איזו שעה מותר להשמיע מוזיקה באולם אירועים בסביבת מגורים

מוזיקה באולם אירועים הנמצא בסביבת בתי מגורים יכולה להיות בעייתית מאוד

הרבה מבעלי אולמות האירועים כבר מכירים את הבעיה הזאת- האירוע מתחיל, אחרי הברכות והאיחולים מתחילים החגיגות, ולקראת השעה 23:00 או 23:30 מתחילות הבעיות עם השכנים. בעל אולן האירועים, מצדו, רוצה לשמח את החוגגים. האנשים בסביבה, מצדם, רוצים לישון בשקט, ומרגישים כאילו מישהו הגביר להם מכשירי שמיעה ל"פול ווליום". מה עושים במצב כזה? אם היו לכל השכנים מכשירי שמיעה אולי היינו יכולים להגיד לכולם פשוט לכבות אותם, אך לא זה המצב. אז מה כדאי לעשות? איך להגיע להסדר עם השכנים? ואיך לא לקבל דו"ח מהמשטרה?

מוזיקה בחתונה

מוזיקה בחתונה

אולי אין מכשירי שמיעה, אבל אפשר לעשות משהו בנידון…

 

  • מסיבות אוזניות- לפני מספר שנים נכנס לישראל להיט מטורף וחדשני: מסיבת אוזניות. ישראל ידועה בתור אחת המדינות עם המסיבות הכי רועשות, קופצניות, מגניבות וטובות הקיימות בעולם המערבי. תיירות המסיבות בישראל היא עצומה, וכל שנה ניתן למצוא אמנים רבים (דיג'ייז שונים מכל העולם) המגיעים להופיע לקהל בישראל. מסיבת אוזניות פותרת כמעט את כל הבעיות שכן הרעש נעלם לחלוטין- מה שקורה הוא שעל עמדת הדיג'יי ישנו משדר המשדר לכל סט אוזניות את המוסיקה אותה הדיג'יי מנגן. ניתן לנגן מספר להיטים על מספר תדרים שונים, וכך כל אחד יכול לרקוד לאיזו מוסיקה שהוא רוצה. הדבר גם עוזר עם האוכלוסייה המבוגרת יותר באירוע, שלרוב לא נהנית ממוסיקה רועשת יותר מידי. האוזניות מגיעות לא כמו מכשירי שמיעה או אוזיות קטנות הנכנסות לתוך האוזן, אלא אוזניות גדולות.
  • איטום- ייתכן וזו השקעה גדולה, אך איטום לקול עשוי להיות הפתרון היחידי שיש. ברוב האולמות יש קיר גבס, כך שלהכניס איטום קול לקירות מסוג זה לא אמור להיות בעייתי במיוחד. שווה לבדוק עם מספר בעלי מקצוע על מחירי איטום קול לאולם האירועים על מנת לוודא כי אנו מקבלים את ההצעה המשתלמת ביותר, הן מבחינת איכות החומרים, רמת השירות וכמובן המחיר.
  • הסדר עם השכנים- על פי החוק במדינת ישראל, אסור להרעיש מעל רמה מסוימת (המוגדרת בחוק) לאחר השעה 23:00, למעט: ביום שישי מותר להרעיש עד השעה 00:00 וביום העצמאות ניתן להרעיש עד הבוקר שלמחרת. כדאי לשמור על יחסים טובים עם השכנים, על מנת להסתבך פחות עם החוק. יחסים טובים עם השכנים והסדרה לגבי השעות בהם יתנהלו האירועים תעשה טוב לשני הצדדים.

אוקי, אז סגרנו את הכל. מה עושים עכשיו?

כדאי מאוד שלא להסתבך עם משטרת ישראל בענייני רעש ומטרד לשכנים. ההשקעה הגדולה באוזניות, חומר איטום ויחסים טובים עם השכנים היא כאין וכאפס לעומת ההשקעה שתצטרכו לשלם על דו"ח, או יותר גרוע- בתביעה על ידי השכנים בבית משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *