כך תתאימו תאורה לאולמות אירועים

גופי תאורה משפיעים באופן ישיר על העיצוב והמראה של אולמות אירועים. מעצבי אולמות אירועים צריכים לבחור את התאורה בקפידה, ועליהם בעיקר לשמור על שילוב בין פונקציונאליות ואסתטיקה. קבלו את המדריך המלא

התאמת תאורה לאולמות אירועים היא בין המשימות הקשות ביותר של מעצבי חללי פנים. ברוב המקומות לא מתאפשר לבעלי האולם לבחור את התאורה בעצמם, כי היא מוגבלת לשימוש בגופי תאורה מסוימים בלבד. עם זאת, יש אולמות אירועים שבהם טווח הגמישות רחב יותר כי התאורה עצמה ורסטילית ומגוונת.

כללי המפתח בבחירת התאורה המתאימה לאולם

א. גודל האולם – הנתונים הטכניים מהווים את התשתית להתאמת תאורה. יש הבדל משמעותי בין תאורה באולמות קטנים, בינוניים וגדולים. ככל שהאולם גדול יותר כך יש צורך בכמות גדולה של נורות, אך מצד שני חשוב להיזהר ממצב של עודף תאורה. הדרך הנכונה להתאים את התאורה לאולם היא לקבל את הפרטים בצורה מדויקת מבעלי המקום.

ב. עיצוב ופרקטיקה – בחירת תאורה לאולמות אירועים מתבצעת בצורה שונה מאשר תאורה לבית ,לחללי מועדונים, פאבים וברים. הסיבה לכך היא שבאולמות אירועים יש צורך בשילוב בין פונקציונאליות ואסתטיקה. במילים אחרות, התאורה לא יכולה להיות רק יפה ומחמיאה, אלא גם נגישה ונוחה. התאורה תקבע האם האורחים יראו אחד את השני, האם הם יוכלו לרקוד ברחבה בלי ליפול והאם הם ייכנסו לאווירה הנכונה מיד אחרי קבלת הפנים.

ג. סגנון העיצוב – כדי להגיע למצב שבו התאורה מרהיבה ומרשימה אבל גם נעימה לשוהים באולמות אירועים, יש להתאים אותה לסגנון העיצוב. כדאי להתחשב בסגנונות עיצוביים שונים ולהכניס למערכת השיקולים פרמטרים כמו צבעי האור והחומר. את זה עושים באמצעות ביקור באולם התצוגה בשעות היום ורק אחרי שמחליטים באיזה ריצוף ורהיטים להשתמש.

מה ההבדל בין תאורת חוץ ופנים?

עוד מאפיין ייחודי של התאמת גופי תאורה לאולמות אירועים בא לידי ביטוי בהתייחסות להבדלים בין חלל החוץ והפנים. השאיפה היא ליצור אווירה דומה ועיצוב אחיד, אך לא ניתן להתעלם מהצרכים השונים בכל אזור. באולמות אירועים יש לפיכך תאורה מיוחדת שמתכתבת עם הגן, הדשא, העצים, השיחים, הפרחים והשבילים. זו תאורת שטיפה שמתאימה לשעת ההתכנסות, בעוד בקרבת האולם עצמו ניתן לעבור לאור נקודתי ותאורה שימושית.

כפי שניתן להבין, השליטה בתאורה היא משימה מורכבת שמחייבת היערכות מראש ובחירה נכונה של גופי תאורה. כדאי לתת עדיפות לתאורה עמידה מפני מים ולחות בחלל החוץ ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי נורות LED לחלל הפנים. לאחר מכן חשוב לחבר את מערכת התאורה למערכת ההגברה והסאונד. כל אלו יחד יקבעו את האופי של האולם. תאורה אקסקלוסיבית ומתאימה תשדרג את האירוע ותשביע את רצון האורחים והמוזמנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *